Thursday, May 22, 2008

Pitam Cenggini

Assalammualaikum wmt,

Jangan heran dan jangan marah pada Musa Hitam cakap begitu. Apa yang dia cakap itulah keadaan dia sebenarnya. Musa ni bukan ke orang yg diberi tugas oleh Pak Lah untuk uruskan Iskandar Malaysia.
Asal namanya Wilayah Pembangunan Iskandar - WPI. Bila Lee Kuan Yew syaratkan supaya Dasar Ekonomi Baru yang memberi hak istimewa kpd orang Melayu mesti ditarik balik, Musa pun ikut dan gesa agar DEB ditamatkan. Dan Tun Dr. M adalah orang yg lantang menentang projek itu. Musa pening dengan desakan Singapura yg takutkan Tun.
Jadi bila Tun keluar UMNO, secara otomatik terpancut, dari mulut celuparnya, "Duri dalam daging dah keluar".
Lepas ni senang le dia buat kerja jadikan Iskandar Malaysia satu wilayah khas untuk Singapura meluaskan wilayahnya dan menambah kekayaan dgn membangunkan kawasan itu. Siapa-siapa pun boleh beli hartanah disitu nanti. Sudah tentu harganya mahal dan orang Malaysia tak mampu beli.
Maka penuh le wilayah itu dgn warga asing yang kaya seperti warga Hong Kong, Singapura, USA dan yang paling penting menempatkan orang Yahudi yg ingin keluar dari huru-hara di Israel.
Bila Tun dah keluar UMNO dia ingat tak de orang nak kacau dia. Dia sangat takut kalau-kalau satu masa nanti Tun terlepas jadi perwakilan UMNO dan bercakap dalam perhimpunan agong mengenai soal itu.

Lega, memang lega. Itulah yg dirasakan Musa Hitam dengan berita itu. Sudah tentu disambutnya dgn gembira dan riang ria.

kat tv3 tadi musa hitam cakap blog Tun mahathir<chedet>bukan Tun yang tulis.....apa ke jadahnya..dah dibagitau awal awal oleh Tun kat blognya,,,chedet itu ditulis oleh pihak yang cekap tapi atas arahan beliau.....itam...itam....pitam cenggini..................

No comments: